• 0722 786.646

Afecţiuni diagnosticate şi tratate de analiza posturală globală

Analiza posturală globală ajută la rezolvarea următoarelor patologii: picior plat sau cav, spina calcaneana, picior valg sau var, genunchi valg sau var, genunchi flessum sau recurvatum, "strabism" convergent şi divergent al rotulei, asimetria centurilor scapulare şi/sau pelvice, hiperlordoza şi/sau hipercifoza coloanei, scolioza "ascendentă" a oricărui segment al coloanei, ocluzii dentare "ascendente", dispoziţia asimetrică a ţesuturilor adipoase şi a ţesuturilor moi, circulaţie venoasă şi limfatică defectuoasă, osteofiza calcaneană.

Dacă vă întrebaţi ce legatură poate avea platfusul cu durerea lombară, iată un exemplu relevant: piciorul plat-valgus este un factor cauzal pentru o seamă de tulburări “ascendente”. Astfel, valgizarea piciorului şi a gleznei determină o rotaţie internă a gambelor cu o valgizare a genunchilor (însoţită şi de "strabism" convergent rotulian).

Rotaţia internă ajunsă la nivelul capului femural duce la plasarea mai profundă a acestuia în cotil cu o basculare anterioară a bazinului.

Print screen analiza psoturala

Analiza posturală computerizată

Aceasta determină o exagerare a lordozei lombare şi compensator o hipercifoza dorsală. La aceste niveluri apar presiuni anormale ce vor genera dureri. Rezolvarea problemelor podale poate corecta în multe cazuri, aceste deformări, ducând la dispariţia durerii.

Mergând mai departe, în urma unui studiu efectuat timp de 12 ani, de către un grup de medici din Osaka – Japonia, s-a demonstrat corelaţia dintre dezechilibrele de la nivelul cavităţii bucale şi diverse alte probleme medicale. Au fost studiaţi peste 20.000 de pacienţi pentru diferite probleme medicale, printre afecţiunile studiate fiind enumerate: dureri de cap, probleme posturale (scolioze - curbarea spatelui), probleme oftalmologice, dureri ale cefei, etc.

Reabilitarea dentomaxilară a dus la reducerea simptomelor sau chiar la dispariţia lor în 66,6% dintre cazuri. Medicii dentişti specializaţi în acest nou domeniu pot rezolva o parte dintre durerile recidivante utilizând noi tehnologii şi o abordare stomatologică non invazivă.

Neuro-anatomia capului şi a regiunii gâtului este extrem de complexă şi se află în strânsă legătură cu poziţia pe care o adoptă fiecare individ (POSTURA). Numeroase lucrări ştiinţifice au dovedit rolul important jucat de ochi în reglarea posturii si invers.