• 0722 786.646

Autohemoterapia majoră

Ce este autohemoterapia majoră?

Autohemoterapia majoră este o metodă de tratament care foloseşte un amestec de oxigen-ozon, bine dozat, pentru tratarea sângelui. După expunerea la ozon, săngele este reintrodus în circulaţia pacientului pe calea unei perfuzii. Procedeul este simplu, nedureros, durează numai 30-40 min, dar poate aduce beneficii enorme, nu numai în anumite afecţiuni, dar şi pentru persoanele sănătoase.

kit autohemoterapie majoră

Kit autohemoterapie majoră

Sub acţiunea amestecului de ozigen-ozon, sângele îşi măreşte capacitatea de a reacţiona şi neutralizează radicalii liberi de oxigen din organism. Aceşti radicali liberi de oxigen provin din procese fiziologice în anumite cantităţi, dar se pot produce în cantităţi mari în anumite afecţiuni (diabet zaharat, infecţii şi inflamaţii, boli vasculare, cancere, hepatite cronice, boli neurodegenerative) şi atunci devin periculoşi deoarece pot ataca celulele corpului (în special ADN-ul din nucleul celulei) şi pot provoca distrugerea lor.

Se consideră că ei determină îmbătrânirea celulelor şi implicit a organismului nostru. Neutralizând aceşti radicali liberi, protejăm organismul de degradare şi putem trăi mai mult şi mai sănătos.

Organismul nostru dispune de un sistem propriu de luptă cu substanţele oxidante, agresive, cu care vine în contact, sistem determinat genetic, dar acest sistem este uneori depăşit şi nu mai poate acţiona, dacă radicalii liberi de oxigen produşi sunt foarte numeroşi.

Beneficii şi aplicaţii ale autohemoterapiei majore

Autohemoterapia majoră este singura metoda medicală cunoscută care permite creşterea capacităţii de lupta a organismului împotriva acestor inamici ai vieţii şi sănătăţii noastre. Autohemoterapia majoră se poate aplica persoanelor sănatoase, profilactic, în cure de 10-12 sedinţe, repetate de 2 ori pe an. În plus, autohemoterapia majoră stimulează sistemul imunitar al organismului, creşte capacitatea de efort fizic şi intelectual (se recomandă şi sportivilor de performanţă) şi conferă o stare de bine imediat dupa ce este realizată.

autohemoterapie majoră

Beneficiile pe care le ofera autohemoterapia majoră pacienţilor care suferă de afecţiuni în care exista un mare stres oxidativ, în care organismul este inundat de radicali liberi de oxigen sunt imense. Aceste afecţiuni sunt:

• bolile neoplazice (cancerele);
  • diabetul zaharat, mai ales atunci cand are complicatii: microangiopatie, insuficienţă renală, neuropatie;
  • boli vasculare (arterita şi arteriopatii, trombangeita obliterantă);
  • hepatita cronică cu virus B sau C);
  • poliartrita reumatoidă sau alte artrite;
  • unele boli neurologice.

În cancere, autohemoterapia se poate face permanent, în ritmul de 2 şedinţe pe săptămână, chiar şi în perioada în care se fac cure de citostatice, pentru a ajuta organismul să suporte mai bine chimioterapia şi să lupte cu boala.

Autohemoterapia majoră este o procedura de aplicat cu precădere în arteriopatii, deoarece permite o dezvoltare a microcirculaţiei, fluidizează sângele, cu ameliorarea perfuziei tisulare, ceea ce se traduce clinic prin dispariţia durerilor, încălzirea picioarelor şi usurarea vindecării rănilor care eventual există pe zona afectată.

În cazul hepatitelor cronice cu virus B sau C se fac 10 autohemoterapii, în ritmul de două pe săptămână, pentru a se reduce încărcătura virală şi a se normaliza transaminazele, în paralel cu alte terapii medicamentoase.

Diabetul zaharat complicat cu neuropatie diabetică şi picior diabetic reprezintă o altă indicaţie a autohemoterapiei majore, deoarece rezultatele clinice sunt foarte bune: tratamentul perfuzabil se asociază cu cel local, dacă este cazul.

Dintre bolile neurologice, scleroza multiplă este afecţiunea pentru care autohemoterapia majoră este indicată pentru că permite reducerea spasticităţii şi ameliorarea performanţelor motorii ale pacienţilor, în asociere şi cu terapia fizică.

Realizarea unei autohemoterapii majore nu comporta riscuri, deoarece amestecul gazos de oxigen-ozon vine în contact cu sângele într-un kit special care duce la o absorbţie practic instantanee a acestuia în sânge, urmata de preluarea ozonului de substanţele antioxidante din sânge. Cantitatea de sânge care se extrage este de 100-200 ml, procedura fiind similară unei scurte perfuzii.

Contraindicaţii sunt foarte puţine:

• hipertiroidia;
  • deficitul de glucozo-6-fosfat dehidrogenază eritrocitara (boala genetică mai rară).