• 0722 786.646

Indicaţii medicale ale ozonoterapiei

Ozonoterapia este dovedită clinic ca fiind eficientă pentru toate suferințele în care țesuturile corpului suferă ca urmare a deficitului de oxigen, inflamație cronică, excese de acțiune a mecanismelor oxidative cu patologie dismetabolică, degenerativă și/sau neoplazică, îmbătrânire precoce, infecții cronice, suferințe disimune.

Afecţiuni artro-reumatice

Afecţiuni artro-reumatice: artroze (coxartroze, gonartroze, spondiloartroze, artroze ale articulaţiilor mici), periartrita scapulo-humerală acută şi cronică, discopatii, hernia de disc cervicală şi lombosacrală, dureri cervicale, afecţiuni inflamatorii ale articulaţiilor, tendinite, bursite, fibromialgii, contracturi musculare.

Afecţiuni cardiovasculare

În cazul afecțiunilor cardiovasculare, ozonoterapia are rol preventiv, cu o incidență ridicată la populaţie (ateroscleroză, cardiopatie ischemică, hipertensiune arterială, arterite, afecțiuni ale venelor). Amestecul de ozon-oxigen are capacitatea de a ameliora circulația periferică capilară, are efect vasodilatator, restabilește funcția de transport a oxigenului care îi revine sângelui, reduce inflamația de pe endoteliul vaselor sanguine, scade colesterolul și glicemia, crește vâscozitatea sanguină, reduce valorile presiunii arteriale.

Ozonoterapia este eficientă şi recomandată în tratamentul complicaţiilor diabetului zaharat datorită acţiunii sale de ameliorare a metabolismului şi de protejare a vaselor sanguine, pentru prevenirea şi stoparea fenomenelor de îmbătrânire a organismului şi creşterea perfomantelor fizice şi intelectuale.

Ozonoterapia se folosește cu succes în afecţiuni dermatologice și medicina estetică: dermatite, micoze, herpes, psoriazis, acnee, cicatrici cheloide, ulcere cronice de gamba, picior diabetic, escare, arsuri, arterite cu necroze cutanate, plăgi infectate cu tendință redusă la vindecare, fistule cutanate, dermatite, micoze, vaginită cronică candidozică, herpes, zona zoster, acnee, cicatrici inestetice, keloide, plăgi chirurgicale cu tendință redusă la cicatrizare, veruci profuze și verucoame, vergeturi, celulită, riduri (tratament anti-aging).

Preventia şi tratamentul unor afecţiuni neurodegenerative este un capitol important al ozonoterapiei: boala Alzheimer, boala Parkinson, scleroza multiplă, scleroza amitrofică, recuperarea post accident vascular cerebral (AVC) dar şi recuperarea după orice traumatism al sistemului nervos central (SNC).

În afecțiunile gastro-intestinale și hepato-biliare, amestecul de oxigen-ozon are o acțiune benefică asupra metabolismului hepatic, creşte nivelul de oxigenare a hepatocitelor și vitalitatea lor, crește nivelul catalazei, sunt activate sistemele microsomale, crește capacitatea de detoxifiere a ficatului. Ozonul are acțiune imunoactivatoare și antivirală atât pe virusul hepatitei B, căt și pe virusul hepatitei C, ciroza hepatică virală și toxică.

Ozonoterapia se recomandă în patologia dureroasa cronică, în terapia preoperatorie și postoperatorie. De asemenea, ozonoterapia este singurul tratament în cazul osteonecrozei.

În stomatologie: candidoze orale, herpesuri, afte bucale, stomatite, trismus, pre și post implantologie, înainte și după intervențiile orochirurgicale.

În oncologie se foloseste ca adjuvant în pre și post chimioterapie, unde îmbunătățeste efectul chimioterapiei și reduce foarte mult efectele secundare post-tratament.

Ozonoterapia nu are efecte adverse, nu generează alergii sau intoleranță și este lipsită de riscuri.

Contraindicațiile ozonoterapiei sunt:

• hipertiroidism
  • trombocitopenie
  • sarcina
  • deficit de G-6-PD (glucoza - 6 - fosfat dehidrogenaza)
  • infarct miocardic recent